MARKETING XIZMATLARI

MARKETING XIZMATLARI – maxsus tayyorgarlik ko’rgan Marketo- loglar guruhi, uyushmasi, bo’limi va boshqarmasining faoliyat majmui. M.x. iste’molchilarga xizmat qiladi va ular- ning manfaatlarini ko’zlab ish yurita- Di. Xo’jalik ko’rsatkichlarini yaxshi- lash; korxonaning yuqori foyda olish yo’llarini topish; bozorlar sig’imi va imkoniyatlarini tahlil qilish; talab va taklif muvozanati, baho, solik/iap tizimi va bozor ele-mentlari to’g’risida ma’lumotlar yig’ish, tovarlarni tako- millashtirish, reklamami uyushtirish M.x.ning asosiy faoliyat yo’nalishi hisoblanadi. Shuningdek, M.x. jonli va umumlashgan mehnat resurslaridan foydalanish normativlarini aniqlashda ishtirok etadi; tovarlarni oqilona so- tishni tashkil qiladi, moddiytexni- ka ta’minoti masalalarini hal etadi; sano-at, q.x. va b. tarmoqlarni iqtisodiy va texnikaviy holatini taxlil qiladi; korxonaning yaqin va uzoq istiqbolini belgilashda ishtirok etadi, i.ch.ni Mar- keting nuqtai nazaridan operativ tarz- da tashkil etadi; mehnatni va unga haq to’lashni yuqori darajada olib borish b-n shug’ullanadi. O’zbekistonda M.x.ni Vazirlar Mahkamasi qoshidagi marketing Depar- ta-menti, vazirliklarning marketing Bosh boshkarmalari, korxonalarning marketing bo’limlari va guruhlari amal- ga oshiradi.