Attestatsiya savollari boshlang’ich

1. Bunda o’qituvchi materialning
muammosini qo’yadi, uni yechish yo’llarini ko’rsatadi, asoslaydi va
isbotlaydi.
Masalan: agar ko’payuvchi va ko’paytuvchining o’rni almashtirilib ko’paytirilsa, ko’paytma qanday o’zgaradi? O’qituvchi bu savolni tushuntirishda ilyustrasion ko’rgazmalardan foydalaniladi:
3×4=12 ya’ni 3+3+3+3=12 yoki 4×3=12 ya’ni 4+4+4=12.

Bu qaysi metod?

 
 
 
 

2. San’atkorning ijrosini tinimsiz gulduros qarsaklar bilan olqishladilar.

Yasama so’zlar nechta?

 
 
 
 

3. Sinf – dars tizimi 300 yildan beri mavjud

 
 
 
 

4. Yaxshi fazilatlarni yozing

 
 
 
 

5. Taxtiravon ortilgan fil botqoqqa botib qolgani bayon qilingan asar qaysi?

 
 
 
 

6. O’qib olim bo’lish uchun qanday niyat ko’zlaydi?

 
 
 
 

7. Kurkaning og’irligi necha kg gacha bo’ladi?

 
 
 
 

8. O’qituvchi o’quvchilarni kasrlarni hosil qilish jarayonini namoyish qilishda bolalar e’tiborini nimaga qaratish zarur?

 
 
 
 

9. Bir aylanada yotadigan 5 ta nuqtadan nechta vatar o’tkazish mumkin?

 
 
 
 

10. 6 hissa suvga 3 hissa tuz solib aralashma hosil qilindi. 27 kg aralashma hosil qilish uchun qancha suv kerak bo’ladi?

 
 
 
 

11. Hali 1 yoshga ham kirmay rasm chiza boshlagan tengdoshingiz kim.U necha oylik davrida rasm chiza boshlagan?

 
 
 
 

12. Maktab mulki kimniki hikoyasida birinchi bo`lib kim baho oldi?

 
 
 
 

13. Mehmonlarning quvnoq qahqahasidan Mahmudning mudroq ko’zlari katta ochildi.

Ushbu gapdagi so’z yasovchi qo’shimchalarning sonini aniqlang.

 
 
 
 

14. Tabiatshunoslik fani bo‘yicha kompetensiyaviy yondashuvga asoslangan nechta yo`nalishda DTS talablari belgilangan?

 
 
 
 

15. “Hisobda adashgan” bola hikoyasidagi bolaning ismi?

 
 
 
 

16. ”Donolarning donosi ” hikoyasida qaysi buyuk bobomiz haqida so‘z yuritiladi ?

 
 
 
 

17. Butun bir narsani qismlarga ajratib fikrlashni nima deb ataymiz?

 
 
 
 

18. Qurbaqa qanday hayot kechiradi?

 
 
 
 

19. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o’qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi?

 
 
 
 

20. Qaysi metodni qo’llaganda o’quvchilarning bilish faoliyatini har tomonlama o’stirish mumkin.

 
 
 
 

21. Qaysi qatordagi so’zdan fe’l yasalganda,o’zakda fonetik o’zgarish bo’lmaydi?

 
 
 
 

22. Mustaqil ishlarni shartli ravishda necha ko’rinishda tashkil qilish mumkin?

 
 
 
 

23. Pedagogik jarayonlarga nimalar kiradi?

 
 
 
 

24. Tarvuz qachon ekiladi?

 
 
 
 

25. To’rtta tomoni teng bo’lgan to’g’ri to’rtburchak nima deb ataladi?

 
 
 
 

26. O’nlik” mavzusida o’quvchilar qanday mazmundagi masalalar bilan tanishadilar.

1). Sonni bir necha birlik orttirish va kamaytirishga oid masalalar.
2). Yig’indi va qoldiqni topishga doir masalalar.
3).Nisbat usuli bilsn yechiladigan masalalar
4).Yig’indi va qo’shiluvchilardan biri ma’ium bo’lib, qo’shiluvchilarni taqqoslashni talab qiladigan masalalar.
5) Ayirmali taqqoslashga doir masalalar.

 
 
 
 

27. O’quvchilar alohida hodisa va faktlarni kuzatish asosida «nima» deb ataluvchi fikrlash formasini ham qo’llaydilar.

 
 
 
 

28. 2 va undan ortiq usul bilan yechiladigan masala turi?

 
 
 
 

29. Qaysi qatorda savat so‘zini ma’nosi berilgan?

 
 
 
 

30. Tabiatshunoslik fani bo‘yicha kompetensiyaviy yondashuvga asoslangan nechta yo`nalishda DTS talablari belgilangan?

 
 
 
 

31. Tursun tog’am tovug’i… tuxumi…tarozida tortmoqda.

Nuqtalar o’rniga qo’yilishi kerak bo’lgan kelishik qo’shimchalari ketma-ketligi to’g’ri ko’rsatilgan javobni aniqlang.

 
 
 
 

32. Sinf rahbari maktab ma’muriyati bilan birgalikda kimlar bilan hamkorlikda tarbiyaviy ishlarni olib boradi?

 
 
 
 

33. Rustam aka Firdavsga kim bo‘ladi?

 
 
 
 

34. Dorixonalarda dorilarni tayyorlashda qanday o’simliklardan foydalaniladi?

 
 
 
 

35. Matematika fani bo‘yicha kompetensiyaviy yondashuvga asoslangan nechta yo`nalishda DTS talablari belgilangan?

 
 
 
 

36. Masal qaysi jihati bilan o’quvchilar nutqini o’stirishda muhim material hisoblanadi?
1) o’tkirligi va xalqchilligi
2) ijodiy fikrga yo’naltirilganligi 3)davomiyligi 4)ixchamligi 5) jozibadorligi bilan

 
 
 
 

37. STO’ga rahbarlikning asosiy shaklini ko’rsating.

 
 
 
 

38. Berilgan sonlarning qaysi biri 4 ga qoldiqsiz bo’linadi?

 
 
 
 

39. O’quv ishini tashkil etishning darsdan tashqari qanday
shakllari mavjud:
l. Mustaqil uy ishlari.
2. O’quvchilar bilan yakka va guruh mashg’ulotlari.
3. Matematikaga qobiliyatli o’quvchilar bilan o’tkaziladigan
mashg’ulotlar.
4. Matematikadan sinfdan tashqari mashg’ulotlar.
5.0’quvchilar bilan ishlab chiqarishga, tabiatga ekskursiya.

O’quv ishini tashkil etishning darsdan tashqari qandayshakllari mavjud?

 
 
 
 

40. Itning bolasi nima deb ataladi ?

 
 
 
 

Question 1 of 40