Ma'naviyatshunoslik fanidan testlar Ma’naviyatshunoslik fanidan testlar 2 Admin 10.03.2023 1. Ma’naviyatga oid fan oliy ta’limning magistratura bosqichiga ham joriy etilganmi? Bo`lsa qanday nom bilan? ha, ma’naviyatshunoslik nomi bilan yo`q, joriy etilmagan ha, ma’naviy tarbiy nomi bilan ha, kasbiy ma’naviyat nomi bilan 2. «Garchand o’qibsan- bilimdonsan, agar amal qilmading, nodonsan» satrlari (S.Shеroziy) kimga qarata aytilgan dеb o’ylaysiz? Bilimliligini yashirib yuradiganlarga O’qiganu – uqmaganlarga Bilag’onligidan maqtanib yuradiganlarga Aytganining tеskarisini qiladigan olimu ulamolarga 3. «Bilim bu kuchdir» – kim ushbu shiorni dаstlаb ilgаri surgаn? Xegel Dekаrt Kаnt Bekon 4. ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatayotgan va band bo‘lmagan yoshlar ma’naviy konsepsiyaning biror qismiga kiritilganmi? yo`q kiritilmagan Bunday yoshlar mustaqil shaxs xisoblangani sababli ularga alohida tartib qoidalar shakllantirilgan To`rtinchi bosqichiga kiritilgan Bunday yoshlar o`zini o`zi tarbiyalaydi 5. “Dil ba yoru, dast ba kor” shiori orqali ma?naviy kamolotni ilgari surgan shaxs? Bahovuddin Naqshband Maxdumi А?zam Xoja Аhror Аlisher Navoiy 6. … bu yosh avlodda mustaqil va baxtli hayot uchun zarur ijtimoiy malaka hamda fazilatlarni yoshiga mos, bosqichma-bosqich shakllantirishdan iborat. Uzluksiz ma’naviy tarbiya Konsepsiyaning vazifasi Uzluksiz ma’naviy tarbiya Konsepsiyaning predmeti va ob’yekti Uzluksiz ma’naviy tarbiya Konsepsiyaning maqsadi To`g`ri javob yo`q 7. Ma’naviy axloqiy qadriyatlarni o’z asarlarida aks ettirgan allomalarni aniqlang? Barchasi to`g`ri A.Navoiy V.Koshifiy Kaykovus 8. Milliy ma’naviy qadriyatlar deganda nimani tushunasiz? Muayyan millatga tegishli bo‘lgan barcha (axloqiy, diniiy, badiiy huqukiy, siyosiy) ma’naviy qadriyatlarni milliy merosimiz biz qadrlaydigan barcha narsalar To`g`ri javob yo`q 9. Ma’naviyat so‘zining lug’aviy ma’nosi nima? Ma’ni, ma’no Ma’ni, tushunmoq Fikrlash Tafakkur rivoji 10. Milliy mustaqillikni mustahkamlashning muhim sharti nima? Ma’naviyatni yuksaltirish, boyitish Axolini bilimli qilish Boy qilish Huquqni qattiqroq qilish 11. Toshkentni – Islom madaniyati poytaxti deb e’lon qilgan tashkilot? YeHXT YuNeSKO AYSeSKO BMT 12. «Alpomish» dostoni bizga … . ota-onati hurmat qilishni o`rgatadi yorga sadoqatni o`rgatadi farzandni milliy ruhda tarbiyalashni o`rgatadi Vatanparvarlik fazilatlarini o‘rgatadi 13. “Millatning shakllanishi, takomillashuvi va yuksalishiga qaratilgan evolyusion xarakterdagi uzluksiz jarayon» bu … Milliy taraqqiyot Ma’naviy yetuklik Milliy qadriyatlar Milliy merosni o`rganish 14. Nеga ijtimoiy-gumanitar fanlarni ma’naviyatning nazariy manbai dеymiz? Ma’naviyat ijtimoiy-falsafiy tushuncha bo’lganligi uchun to’g’ri javob yo’q Inson tafakkuri, ongi, ruhiyatiga, harakatiga ta’sir ko’rsatadigan barcha masalalarni – o’rganmaydigan fanlar bo’lganligi uchun Ular tabiat, jamiyat va inson o’rtasidagi munosabatlarni har tomonlama o’rganadigan fanlar bo’lganligi uchun 15. 2019 yil 31 dekabrda qanday hujjat Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlandi? Xarakatlar strategiyasidan taraqqiyot sari konsepsiyasi Xarakatlar strategiyasi Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi bu sanada hech qanday hujjat tasdiqlanmagan 16. Milliy birlik nima uchun kerak deb o‘ylaysiz? Milliy birlik kerak emas milliy manfaatdan o`z manfaatini ajrata olishi uchun Barcha millat vakillarini birlashritish uchun Millatning manfaat va ehtiyojlarini qondirish va taraqqiyoti uchun 17. Kimlarni ma’naviy qashshoq, dеsa bo’ladi? Dinning ahamiyatini tushunmaydiganlarni Imkoniyati bo’la turib kitob, gazеta-jurnal olib o’qimaydiganlarni Ma’lumotini oshirishga intilmaydiganlarni Yashashdan maqsad faqat mol-dunyo yig’ish, dеb hisoblaydiganlarni 18. Respublika Ma’naviyat va ma’rifat markazining faoliyat yo`nalishlari berilgan qatorni ko`rsating davlat organlari va nodavlat tashkilotlar bilan hamkorlik yo‘nalishida targ‘ibot-tashviqot yo‘nalishida javoblarning barchasi to`g`ri ilmiy-tadqiqot yo‘nalishida 19. Milliy ma’naviyatimiz, madaniyatimiz va jahon madaniyatining o`zaro munosabati qaysi qatorda to`g`ri izohlangan? Ular o`zaro munosabatda emas To`g`ri javob yo`q ularning aloqadorligi mavhum tushunchalarbilan izohlanadi Ular o`zaro biri-birini boyitadi 20. Ma’naviyatning turlari noto`g`ri ko`rsatilgan qatorni belgilang Maxalliy ma’naviyat Shaxs ma’naviyati Mintaqaviy ma’naviyat Umuminsoniy ma’naviyat 21. Huquq va ma’naviyatning eng umumiy tomoni nimada? Javoblarning barchasi to`g`ri ularning o`xshash tomoni yo`q har ikkisining jamiyatda rivojlanishga munosib o`rin saqlashga xizmat qilishidadir har ikkisining jamiyatda muvozanat va uyg‘unlikni saqlashga xizmat qilishidadir 22. Dinning ijtimoiy vazifasi nima? Dunyoqarash Aloqa Birlashtiruvchilik Ibodat qiluvchilik 23. Quyidagi qadriyatlarning qaysi biri milliy ma’naviyatning tarkibiy asoslari hisoblanmaydi? Diniy qadriyatlar Ahloqiy qadriyatlar Milliy qadriyatlar Siyisiy qadriyatlar 24. Madaniyat, bu- Insoniyatning butun tarixiy taraqqiyot jarayonida yaratgan barcha moddiy va ma’naviy boyliklaridir Jamiyatning ma’naviy hayotini ko’rsatish uchun qo’llaniladigan tushunchasidir. To`g`ri javob yo`q Jamiyatning faqat ma’naviy hayotini aks ettiruvchi tushunchadir 25. Jumlalarni to‘ldiring “Islohot islohot uchun emas, islohot ….. uchun”. Davlat Jamiyat Iqtisod Inson 26. Ma’naviyatni shakllantiradigan mezonlardan biri – bu… Oila Kichik biznes va tadbirkorlik Partiyalar uyushmasi Oilaviy biznes 27. Yevropada Al-Fraganus nomini olgan alloma? A.Ali ibn Sino A.Farg‘oniy A.R.Beruniy A.Nasr Forobiy 28. Hadislar e’tiborga olinishi jihatidan uch qismga bo‘linadi, ular qaysilar? 1.Sahih 2. Hasan 3. Zaif 1.hadisi rabboniy 2.hadisi ilohiy 3.payg‘ambar hadislari 1. Hadisi qudsiy 2. hadisi nabaviy 1. Buxoriy hadislari2. Termiziy hadislari3. Ibn mojja hadislari 29. Ma’naviy mеros, bu- Uzoq yillar davomida tarkib topgan inson aql-zakovatining mujassamlashgan ifodasidir O’tmishdan insoniyatga qolgan moddiy va ma’naviy madaniyat boyligi Faqat kitoblar va maqollar O’tmishdan qolgan moddiy boylik va yodgorliklardir 30. Oilada uzluksiz ma’naviy tarbiya qanday xususiyatlarga ega? Javoblarning barchasi to`g`ri o‘ziga-o‘zi xizmat qilish, kundalik turmushda xavfsizlik ko‘nikmalarini o‘rgatish ilk ma’naviy-tarbiyaviy motivlarni shakllantirish o‘zining va boshqalarning xatti-harakatlarini kuzatish, baho berishga o‘rgatish Loading … Question 1 of 30 1 005