Ma'naviyatshunoslik fanidan testlar Ma’naviyatshunoslik fanidan testlar 2 Admin 10.03.2023 1. … – turli o’lka va mintaqalarning o’ziga xos madaniyatlari majmuidan iborat. Xalq madaniyati Ommaviy madaniyat Milliy madaniyat Jahon madaniyati 2. Ma’naviy axloqiy qadriyatlarni o’z asarlarida aks ettirgan allomalarni aniqlang? A.Navoiy V.Koshifiy Kaykovus Barchasi to`g`ri 3. Ma’naviy barkamol inson deganda qanday shaxsni tushunasiz? Barcha qonun qoidalarni o`zlashtirgan, o`z huquq va erkinliklarini yaxshi bilgan huquqiy shaxs O`qigan oliy ma’lumotli inson Milliy va umuminsoniy qadriyatlarni chuqur egallagan va unga amal qilgan ziyoli shaxs Odobli, diyonatli shaxs 4. Adabiyot so`zining lug`aviy ma’nosi berilgan qatorni toping arabcha — odoblar yig‘indisi inglizcha – ma’lumotlar ombori arabcha – ijod namunasi forscha – bilimlar yig`idisi 5. Quyidagi qadriyatlarning qaysi biri milliy ma’naviyatning tarkibiy asoslari hisoblanmaydi? Ahloqiy qadriyatlar Siyisiy qadriyatlar Diniy qadriyatlar Milliy qadriyatlar 6. Yevropada Al-Fraganus nomini olgan alloma? A.R.Beruniy A.Farg‘oniy A.Ali ibn Sino A.Nasr Forobiy 7. Fikrga qarshi fikr, g‘oyaga qarshi g‘oya, jaholatga qarshi…….. bilan kurashiladi Tadbirkorlik Adolat Ma’rifat Haqiqat 8. Birinchi davr — 7 (6) — 10 yoshli davrda; ikkinchi davr — 11 — 17 yoshli davrda Ushbu davr ma’naviy tarbiyaning qaysi bosqichiga tegishli? Umumiy o`rta ta’limga Maktabning dastlabki bosqichi Maktabdan tashqari ta’lim O`rta maxsus ta’limga 9. “Dil ba yoru, dast ba kor” shiori orqali ma?naviy kamolotni ilgari surgan shaxs? Maxdumi А?zam Аlisher Navoiy Bahovuddin Naqshband Xoja Аhror 10. Madaniyat necha turga bo`linadi? ular qaysilar? 3 turga: shaxsiy,mahalliy va ruhiy 2 turga: ruhiy va botiniy 2 turga: moddiy va ma’naviy 3 turga: ma’naviy,masnaviy 11. O`zbekiston rivojlanishining strategik tamoyili qanday nomlanadi? Harakatlar strategiyasidan — Taraqqiyot strategiyasi sari erkin fuqarolik jamiyatini barpo etish Ozod va obod vatan qurish Milliy tiklanishdan — milliy yuksalish sari 12. Dinning ijtimoiy vazifasi nima? Birlashtiruvchilik Ibodat qiluvchilik Aloqa Dunyoqarash 13. Tasavvuf tariqatlari bosqichi nechanchi asrlarni o’z ichiga oladi? XIV – XV asrlar VIII – IX asrlar XII – XIII asrlar X – XI asrlar 14. Milliy o‘zini o‘zi anglash qanday yuz beradi va nimalarda ko‘rinadi? O`zining barcha tarixini o`rganib, uni targ`ib qilishda urf-odat, an’ana va qadriyatlarni pisand qilmaslik va hayotda boshqa maqsadlarda qo`llash Millatning urf-odatlarini, an’analarini, tarixini, madaniyatini har tomonlama o‘rganishda va hayotga tadbiq etishda millatchilarning barcha madaniyatini o`rganib, tashviqot qilishda 15. Kimning davrida “Bayt-ulhikma” tashkil etildi? Beruniy Umar Abu Tolib Xarun ar Rashid 16. Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasining vazifalari berilgan qatorni toping ma’naviy-axloqiy tarbiyani baholashning ilmiy asoslangan indikatorlarini ishlab chiqish tarbiyalanuvchilar bilan birga tarbiyachilarning ham bilimi va malakasini muntazam oshirib borish ma’naviy tarbiyaning tadrijiy rivojlanish va uzluksizlik tamoyillariga asoslanishi Javoblarning barchasi to`g`ri 17. Insoniyat tarixidagi Ilk uyg’onish davri IX-XV asrlarda Sharqda yuz bеrgan, dеganimizda qaysi ob’еktiv omillarga suyanamiz? Jamiyatning iqtisodiy-madaniy hayotida shaxarlarning mavqеi o’sib Barcha qatorlaridagi javoblar to’g’ri hunarmandchilik, mе’morchilik, savdo-sotiq g’arbdagidan ko’ra rivoj topganligiga Bag’dod va Gurganjda jahonda dastlabki «Baytul hikma» (Donishmandlar uyi yoki fanlar akadеmiyasi) faoliyat ko’rsatganligiga 18. Milliy ma’naviyatimiz tarixi necha davrga bo’linadi? 2 5 4 3 19. Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiya tizimining 2 bosqichi … tug`ilgandan 3 yoshgacha bo`lgan davri bola 3 yoshidan 6 yoshgacha davri bola tug`ilganidan 5 yoshgacha davri ona xomiladorlik davri 20. I.A.Karimov tomonidan ishlab chiqilgan milliy-ma’naviy tiklanish konsepsiyasi ilk bor qachon va qaysi asarda keltirilgan? Milliy mafkura, ma’naviyat va siyosat, 1995 yil O`zbekiston XXI asrga intilmoqda, 1997 yil Yuksak ma’naviyat- yengilmas kuch,2008 yil “O‘zbekistonning o‘z istiqlol va taraqqiyot yo‘li”, 1992 yil 21. Yunonlar va Sharq xalqlarining madaniy yutuqlarining qo‘shilib ketishi natijasida qaysi madaniyat shakllandi? Iskandariya madaniyati Ellin madaniyati Misr madaniyati Yangi Sharq madaniyati 22. 2021 yil 26 martdagi 5040 sonli qaror nima haqida? ma’naviyat va ma’rifat kengashini qaytadan tashkil etish to`g`risida ma’naviy-ma’rifiy ishlar tizimini tubdan takomillashtirish to`g`risida Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasini amalga oshirish dasturi haqida “Milliy tiklanishdan — milliy yuksalish sari” degan hayotbaxsh g‘oyaning ahamiyatini oshirish to`g`risida 23. Oilada uzluksiz ma’naviy tarbiya qanday xususiyatlarga ega? o‘ziga-o‘zi xizmat qilish, kundalik turmushda xavfsizlik ko‘nikmalarini o‘rgatish Javoblarning barchasi to`g`ri ilk ma’naviy-tarbiyaviy motivlarni shakllantirish o‘zining va boshqalarning xatti-harakatlarini kuzatish, baho berishga o‘rgatish 24. Nima millatning asosiy xususiyatlarini, belgilarini mustahkamlaydi? Siyosat Din Milliy ma’naviyat Iqtisod 25. … bu yosh avlodda mustaqil va baxtli hayot uchun zarur ijtimoiy malaka hamda fazilatlarni yoshiga mos, bosqichma-bosqich shakllantirishdan iborat. Uzluksiz ma’naviy tarbiya Konsepsiyaning vazifasi Uzluksiz ma’naviy tarbiya Konsepsiyaning maqsadi Uzluksiz ma’naviy tarbiya Konsepsiyaning predmeti va ob’yekti To`g`ri javob yo`q 26. Milliy mustaqillikni mustahkamlashning muhim sharti nima? Axolini bilimli qilish Huquqni qattiqroq qilish Ma’naviyatni yuksaltirish, boyitish Boy qilish 27. U insonning axborotga bo‘lgan ehtiyojini ta’minlaydi, odamlarning qiziqishlarini boshqaradi, o‘ziga mehrigiyodek jalb qiladi, ta’sirchanlikning turli-tuman ko‘rinishlarini, usul va vositalarini ishga soladi. Adabiyot Ommaviy madaniyat internet do`konlari Media madaniyat 28. Tarbiyachilar va ota-onalar tomonidan maktabgacha yoshdagi bolalarga nimalar o`rgatilishi kerak? ma’naviy-axloqiy ko‘nikma va malakalarni o‘zlashtirish Barcha qatordagi javoblar to`g`ri muloqot, kuzatish va taqlid orqali kattalarning ma’naviy-axloqiy tajribasini o‘zlashtirish asosiy faoliyat turlari jarayonida o‘zini o‘zi anglashga o‘rgatish 29. G‘arbiy Evropa ma’naviy hayotida uyg‘onish davrining o‘ziga xos xususiyatlaridаn biri? Tаdbirkorlikkа keng yo‘l Pаrlаmentаrizmgа o‘tish Insonni ulug‘lаsh Tаbiаtshunoslikkа e’tibor 30. Ilm dunyoning izzati, oxiratning sharofatidur. Ushbu so`zlar muallifi kim? A.Avloniy A.Qodiriy Rudakiy Behbudiy Loading … Question 1 of 30 1 430