Qiziqarli matekadan testlar

1. A = {1, 2, 3, 4, 5} to‘plamning elementlaridan foydalanib birlar xonasidagi raqam o‘nlar xonasidagi raqamdan kichik bo‘ladigan nechta turli ikki xonali son yozish mumkin?

 
 
 
 

2. «ma’lum qonun» degan maʼnoni anglatuvchi terminni aniqlang.

 
 
 
 

3. 0 haqida nimani bilasiz?

 
 
 
 

4. 100 va 1000 orasidagi nechta sonda 6 raqami qatnashadi?

 
 
 
 

5. Shoh vaziriga «menga nok olma anor keltir» deb buyurdi. Zukko vazir bitta meva keltirdi. Bu qaysi meva edi?

 
 
 
 

6. Ogʻzaki hisoblang: 18•15.

 
 
 
 

7. «Ikki burchak orqali oʻtuvchi» degan maʼnoni anglatuvchi terminni belgilang.

 
 
 
 

8. Sonning yarmining yarmi yarimga teng boʻlsa, bu qanday son?

 
 
 
 

9. Quyidagi koʻpburchaklardan qaysi birining diagonali mavjud emas?

 
 
 
 

10. Ogʻzaki hisoblang: 4³+3⁴.

 
 
 
 

11. «Shoqul» degan maʼnoni anglatuvchi terminni aniqlang.

 
 
 
 

12. «Pentagon» degan shakl bor. Bu qanday shakl ekanligini bilasizmi?

 
 
 
 

13. Ogʻzaki hisoblang: 12•13.

 
 
 
 

14. 025 – shu son necha xonali?

 
 
 
 

15. Qiziqarli savol

Qiz bola o’zining ismidagi har bir harf o’rniga uning alifbodagi tartib raqamini qo’ydi va 1114111 sonini hosil qildi. Qizning ismi nima?

 
 
 
 

16. Eng ko‘pi bilan 2 ta raqami bir xil bo‘lgan nechta uch xonali son yozish mumkin?

 
 
 
 

17. 1 gektar maydonning eni va boʻyi qanday boʻladi?

 
 
 
 

18. 4,5 ta choʻpning nechta uchi boʻladi?

 
 
 
 

19. A = {1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9} to‘plamning elementlari orasidan bittasi tanlanganida, uning tub son chiqish ehtimoli qanday?

 
 
 
 

20. (1-1/2+1/3-1/4+…+1/99-1/100)(x-100)=1/51+1/52+…+1/100

 
 
 
 

21. Akvariumda 10 ta baliq bor. 2 tasi cho‘kib ketdi, 4 nafari suzib yuribdi, 3 tasi esa o‘lgan. Akvariumda nechta baliq qoldi?

 
 
 
 

22. Sinfdagi o‘quvchilarning 60%i o‘g‘il bolalardir. O‘g‘il bolalarning 20%i va qizlarning 25%i “bug‘doy rang”li. Tasodifiy tanlangan talabaning “bug‘doy rang”li ekanligi ma’lum ekanligini hisobga olsak, uning o‘quvchi qiz bo‘lish ehtimoli qanday?

 
 
 
 

23. Yunonchadan tarjima qilinganda «xontaxta» maʼnosini anglatuvchi terminni aniqlang

 
 
 
 

24. 10 ni yarmiga boʻlsak natija nima boʻladi?

 
 
 
 

25. Benzinning narxi dastlab 10% ga oshirildi, keyin yana 10% oshirildi. Benzin narxi ikki mahal koʻtarilishida qanday oʻzgardi?

 
 
 
 

26. Ogʻzaki hisoblang: 50•25.

 
 
 
 

27. Sotix soʻzi yana qanday shaklda ishlatiladi?

 
 
 
 

28. Uch oʻlchamli shakllarni (jismlarni) oʻrganuvchi boʻlimi qaysi?

 
 
 
 

29. 1 sotix joyning eni va boʻyi qanday boʻladi?

 
 
 
 

30. Bir fermerning 17 ta qo‘yi bor edi. Podaga epidemiya kelib, ulardan to’qqiz nafari og’ir kasal bo’lib qoldi, qolganlari vafot etdi. Fermerning nechta qo‘ylari bor?

 
 
 
 

31. 30²+40² ni hisoblang.

 
 
 
 

32. Agar shifokor sizga 3 ta tabletka berib, ularni yarim soat oralig’ida qabul qilishni maslahat bersa, barcha tabletkalarni qancha vaqtda tugatasiz?

 
 
 
 

33. A = {0, 1, 2, 3, 4, 5, 6} to‘plamning elementlaridan foydalanib, raqamlari turlicha 3000 dan katta 6000 dan kichik 5 ga bo‘linadigan nechta son tuzish mumkin?

 
 
 
 

34. 10 ni yarimga boʻlsak necha soni hosil boʻladi?

 
 
 
 

35. a, b, c, d, e, f harflari yonma-yon tiziladi. Bu tartiblarning nechtasida a va b yonma-yon, lekin c va d yonma-yon joylashmaydi?

 
 
 
 

36. A = {0, 1, 2, 3, 4, 5, 6} to‘plamning elementlaridan foydalanib, raqamlari turlicha bo‘lgan va 5 ga bo‘lganda 1 qoldiq qoladigan nechta uch xonali son tuzish mumkin?

 
 
 
 

37. To’rt qavatli uyda lift bor. Uyning 1-qavatida 2 ta, 2-qavatida 4 ta, 3-qavatida 8 ta, 4-qavatida 16 ta odam yashaydi. Qaysi qavatdagi lift tugmasi ko’proq bosiladi?

 
 
 
 

38. Qaysi tezlik katta:
1 km/soat mi yoki 1 m/s mi?

 
 
 
 

39. Matematiklardan har uchinchisi – faylasuf. Faylasuflardan har toʻrtinchisi matematik. Kim koʻp – faylasuflarmi yoki matematiklarmi?

 
 
 
 

40. Uyning bog’idagi o’tlar har kuni avvalgi kundan ikki barobar ko’p o’sadi. Agar o‘t 10 kunda butun bog‘ni qoplasa, qaysi kunda uning yarmini qoplaydi?

 
 
 
 

Question 1 of 40